Tarkoitukseni oli laittaa blogiini esimerkki siitä, että supervahvat tietokoneohjelmat eivät ymmärrä kovin hyvin eriväristen lähettien loppupelejä. Yllätys oli suuri, kun Komodo 3 nakkasi tiskiin ainoan pelastussiirron kymmenessä sekunnissa! Tätä siirtoa ei löytänyt Skachkov, jonka vahvuuslukua ei löyty FIDE:n sivulta. Peli käytiin kuitenkin Russia Cupissa (1997), joten tuuppari ei ole kyseessä. Komodo 3 löysi välittömästi myös mustan ainoan voittosiirron valkean virheen jälkeen. Mistä lähtien tietokoneet ovat osanneet ajatella loogisesti?!
tiistai 15. lokakuuta 2013
Rise of the Machines: Komodo 3 osaa pelata myös eriväristen lähettien loppupelejä
Tarkoitukseni oli laittaa blogiini esimerkki siitä, että supervahvat tietokoneohjelmat eivät ymmärrä kovin hyvin eriväristen lähettien loppupelejä. Yllätys oli suuri, kun Komodo 3 nakkasi tiskiin ainoan pelastussiirron kymmenessä sekunnissa! Tätä siirtoa ei löytänyt Skachkov, jonka vahvuuslukua ei löyty FIDE:n sivulta. Peli käytiin kuitenkin Russia Cupissa (1997), joten tuuppari ei ole kyseessä. Komodo 3 löysi välittömästi myös mustan ainoan voittosiirron valkean virheen jälkeen. Mistä lähtien tietokoneet ovat osanneet ajatella loogisesti?!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Mustan voittoideoita.
VastaaPoista- päästään pelaamaan h3+ Kxh3 ja sitten Kf2 tai Kxf3
- pelataan a4 silloin kun c4-lähetti on suissa
Valkean puolustusidea:
- pidetään lähetillä h3-ruutu silloin kun kuningas on e3:ssa(tai e1)
Ainakin 1.e7 on tällä päättelyllä tasan. Ehkä joku muu siirto häviää aikaa sen verran että musta ehtii kunkulla sisään.
Niin ja varmaan nimellä Skatchkov löytyy tuo pelaaja
VastaaPoista